• مجری تبلیغات
  • مجری سئو
  • سئو ارزان
  • مجری گوگل
  • تبلیغات گوگل

با سلام خدمت کاربران گرامی. کانال پشتیبانی تلگرام جام ارژنگ بطور دائم آماده پاسخگویی به کاربران و مراجعه کنندگان گرامی است.

واحد پاسخگویی جام ارژنگ
Close and go back to page

سئو چیست انواع سئو

فهرست مطلب

سئو چیست؟انواع سئو و مزایای سئو را بشناسیم

بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو ) هنر و علم گرفتن صفحات برای رتبه‌بندی بیشتر موتورهای جستجو مانند گوگل است . از آنجا که جستجو یکی از راه‌های اصلی کشف محتوای آنلاین است , رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌تواند منجر به افزایش ترافیک به یک وب سایت شود .
در گوگل و دیگر موتورهای جستجو , صفحه نتایج اغلب دارای آگهی‌های پرداخت‌شده در بالای صفحه است و به دنبال آن نتایج منظم و یا آنچه بازاریابان جستجو " نتایج جستجوی ارگانیک " می‌نامند . ترافیک که از طریق سئو می‌آید اغلب به عنوان " ترافیک جستجوی آلی " نامیده می‌شود تا آن را از ترافیک که از طریق جستجوی پرداخت‌شده ایجاد می‌شود متمایز کند. جستجوی پرداخت‌شده اغلب به عنوان بازاریابی موتور جستجو ( sem ) یا پرداخت به ازای هر کلیک ( PPC ) شناخته می‌شود .

سئو چیست و انواع سئو کدام است و مجری سئو کیست

مزایای سئو

سئو بخش مهمی از بازاریابی آنلاین است , زیرا جستجو یکی از راه‌های اولیه است که کاربران در اینترنت هدایت می‌کنند .
نتایج جستجو در یک لیست سفارش داده‌شده و هر چه سایت بالاتر باشد , ترافیک بیشتر سایت بیشتر خواهد بود . برای مثال , برای یک جستجوی معمولی , نتیجه شماره یک ۴۰ - ۴۰ درصد از کل ترافیک برای آن پرس و جو را دریافت خواهد کرد , با عدد دو و سه نتایج به طور معنی‌داری ترافیک کمتری دریافت خواهند کرد. تنها ۲ تا ۳ درصد از جستجوگران بر روی صفحه اول نتایج جستجو کلیک می‌کنند. بنابراین , حتی بهبود کمی در رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌تواند منجر به دریافت ترافیک بیشتر و تجارت بالقوه شود .
به همین دلیل , بسیاری از صاحبان کسب‌وکار و وب سایت سعی خواهند کرد نتایج جستجو را دستکاری کنند تا سایت آن‌ها در صفحه نتایج جستجو ( SERP ) بیشتر از رقبای خود باشد . اینجاست که سئو وارد میشود.

مجری سئو

سئو چگونه کار میکند

موتورهای جستجو مانند google از یک الگوریتم یا مجموعه‌ای از قوانین برای تعیین اینکه چه صفحه‌ای برای هر پرس و جوی داده‌شده نمایش داده شود استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها به گونه‌ای تکامل‌یافته اند که بسیار پیچیده باشند و صدها یا حتی هزاران عامل رتبه‌بندی مختلف را در نظر بگیرند تا رتبه‌بندی SERPs آن‌ها تعیین شود. با این حال , سه معیار اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت یک سایت و چگونگی رتبه‌بندی آن ارزیابی می‌شوند :

  1. لینک‌های دیگر وب سایت‌ها نقش کلیدی در تعیین رتبه یک سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دارند . دلیل این امر این است که یک لینک می‌تواند به عنوان یک رای کیفیت از وب سایت‌های دیگر دیده شود , چرا که صاحبان وب سایت بعید است به دیگر سایت‌هایی که کیفیت ضعیفی دارند , مرتبط باشند . سایت‌هایی که از بسیاری از سایت‌های دیگر لینک می‌گیرند , در چشمان موتورهای جستجو , به خصوص اگر سایت‌هایی که به آن‌ها متصل می‌شوند , خودشان معتبر باشند .
  2. موتورهای جستجو علاوه بر نگاه کردن به لینک‌ها , محتوای یک صفحه وب را نیز تحلیل می‌کنند تا مشخص کنند آیا برای هر پرس و جوی داده‌شده مرتبط است یا خیر . بخش بزرگی از سئو در ایجاد محتوایی است که به سمت کلمات کلیدی هدف قرار می‌گیرد که کاربران موتورهای جستجو در جستجوی آن هستند .
  3. ساختار صفحه - مولفه هسته سوم سئو ساختار صفحه است . از آنجا که صفحات وب در html نوشته شده‌اند , چگونگی ساخت کد html می‌تواند بر توانایی موتور جستجو برای ارزیابی یک صفحه تاثیر بگذارد . از جمله کلمات کلیدی مرتبط در عنوان , نشانی اینترنتی , و headers صفحه و اطمینان از این که یک سایت crawlable است اقداماتی هستند که صاحبان سایت می‌توانند برای بهبود seo از سایت خود بردارند .

فرآیند سئو شامل بهینه‌سازی هر یک از این اجزای اصلی الگوریتم‌های موتور جستجو به منظور رتبه‌بندی نتایج جستجو است .

تکنیک های سئو را بشناسیم

درک چگونگی کار موتورهای جستجو تنها اولین گام در بهبود رتبه‌بندی جستجوی یک سایت است . در واقع بهبود رتبه یک سایت شامل استفاده از تکنیک‌های مختلف سئو برای بهینه‌سازی محل جستجو است :

  1. کلید واژه تحقیق - کلید واژه : تحقیق کلید واژه , اغلب نقطه شروع سئو است و شامل جستجو به این نکته است که یک سایت از قبل رتبه‌بندی شده‌است , چه رتبه کلیدی رقبا و چه کلیدواژه ای دیگر مشتریان بالقوه در جستجوی آن هستند . شناسایی واژه‌هایی که جستجوگران در جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند , جهت بهینه کردن محتوای موجود و ایجاد محتوای جدید را فراهم می‌کنند .
  2. بازاریابی محتوا - زمانی که کلمات کلیدی بالقوه شناسایی شوند , بازاریابی محتوا آغاز می‌شود . این می‌تواند محتوای موجود را به روز رسانی کند و یا قطعات جدیدی از محتوا را ایجاد کند. از آنجا که گوگل و دیگر موتورهای جستجو یک حق بیمه را بر روی محتوای با کیفیت بالا قرار می‌دهند , مهم است که تحقیق کنیم که چه محتوایی در حال حاضر وجود دارد و یک قطعه جذاب از محتوا ایجاد می‌کند که یک تجربه مثبت کاربر را فراهم می‌کند و شانس رتبه‌بندی نتایج جستجوی بالاتر را دارد . محتوای خوب همچنین شانس بیشتری برای سهیم شدن در رسانه‌های اجتماعی و جذب پیوندها دارد .
  3. ساخت لینک - چون لینک‌های وب سایت‌های خارجی ( به اصطلاح " ) یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی گوگل و دیگر موتورهای جستجوی اصلی هستند , به دست آوردن backlinks با کیفیت بالا یکی از اهرم‌های اصلی سئو است . این امر می‌تواند شامل ترویج محتوای خوب , دستیابی به سایر وب سایت‌ها و ایجاد روابط با وب سایت‌ها , ارائه وب سایت‌ها به شاخه‌های وب مرتبط و گرفتن مطبوعات برای جذب ارتباطات از دیگر وب سایت‌ها باشد.
  4. بهینه‌سازی روی صفحه - علاوه بر عوامل خارج از صفحه مانند پیوندها , بهبود ساختار واقعی صفحه می‌تواند مزایای زیادی برای سئو داشته باشد , و عاملی است که کاملا ً در کنترل webmaster است . روش‌های متداول بهینه‌سازی روی صفحه شامل بهینه‌سازی نشانی اینترنتی صفحه برای گنجاندن کلمات کلیدی , به روز رسانی برچسب عنوان صفحه برای استفاده از اصطلاحات جستجوی مربوطه , و استفاده از مشخصه alt برای توصیف تصاویر است . به روز رسانی برچسب متا صفحه ( مانند برچسب متا توصیف ) نیز می‌تواند مفید باشد - - این برچسب‌ها تاثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی جستجو ندارند , اما می‌توانند نرخ کلیک از SERPs را افزایش دهند .
  5. بهینه‌سازی معماری سایت - لینک‌های خارجی تنها چیزی نیستند که برای سئو مهم است , لینک‌های داخلی ( لینک‌های درون وبسایت خود ) نیز نقش بزرگی در سئو ایفا می‌کنند . بنابراین یک بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند با ایجاد اطمینان از اتصال صفحات کلیدی به سئو یک سایت را بهبود بخشد و از متن لنگر مربوطه در آن لینک‌ها برای کمک به بهبود ارتباط یک صفحه برای اصطلاحات خاص استفاده می‌شود . ایجاد یک sitemap xml نیز می‌تواند راه خوبی برای صفحات بزرگ‌تر برای کمک به موتورهای جستجو برای کشف و خزیدن همه صفحات سایت باشد .
  6. حاشیه معنایی - استراتژی دیگر سئو که متخصصان سئو از آن استفاده می‌کنند بهینه‌سازی حاشیه معنایی یک وب سایت است . از نشانه‌گذاری معنایی برای توصیف معنای پشت محتوای یک صفحه استفاده می‌شود , مانند کمک به شناسایی اینکه نویسنده یک قطعه از محتوا چیست یا موضوع و نوع محتوا در یک صفحه . استفاده از نشانه‌گذاری معنایی می‌تواند به گرفتن snippets غنی که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند , مانند متن اضافی , بررسی ستاره‌ها و حتی تصاویر کمک کند. snippets غنی در SERPs تاثیری بر رتبه‌بندی جستجو ندارند , اما می‌توانند CTR را از جستجو بهبود بخشند و منجر به افزایش ترافیک آلی شوند .

ابزارهای برتر سئو کدامند؟

به عنوان یک رشته نسبتا ً فنی , ابزارها و نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که سئو برای کمک به بهینه‌سازی وب سایت‌ها متکی است . در زیر برخی از ابزارهای رایگان و پرداخت‌شده استفاده می‌شود :

  1. کنسول جستجوی گوگل - کنسول جستجوی گوگل ( که قبلا ً به عنوان " ابزارهای Webmaster گوگل " شناخته می‌شد ) یک ابزار رایگان است که توسط گوگل تهیه‌شده و یک ابزار استاندارد در جعبه‌ابزار سئو است . GSC رتبه‌بندی و گزارش‌های ترافیک را برای کلمات کلیدی و صفحات بالا فراهم می‌کند و می‌تواند به شناسایی و تثبیت مسائل فنی سایت کمک کند .
  2. برنامه‌ریز تبلیغات گوگل - کلید واژه - برنامه‌ریز یکی دیگر از ابزارهای رایگان ارائه‌شده توسط گوگل به عنوان بخشی از محصول تبلیغات گوگل است . حتی اگر برای جستجوی پرداخت‌شده طراحی شده‌باشد , می‌تواند ابزار مناسبی برای استفاده از سئو باشد زیرا پیشنهادها کلیدی و حجم جستجوی کلید واژه را ارائه می‌دهد که می‌تواند در هنگام انجام تحقیقات کلید واژه‌ها مفید باشد .
  3. ابزارهای تجزیه و تحلیل Backlink - تعدادی ابزار تحلیل لینک وجود دارد که دو ابزار اولیه عالی و باشکوه هستند . ابزارهای تجزیه و تحلیل Backlink به کاربران اجازه می‌دهد تا بررسی کنند که وب سایت‌ها به وب سایت خود , یا وب سایت‌های رقبا مرتبط هستند و می‌توانند برای یافتن لینک‌های جدید در طول ساخت لینک استفاده شوند .
  4. پلتفرم سئو - پلتفرم های مختلف سئو وجود دارند که ابزارهای زیادی را که سئو نیاز به بهینه‌سازی سایت‌ها دارد , گرد هم می‌آورند . برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از Siteimprove , Moz , BrightEdge , Searchmetrics و Linkdex . این سکوها رتبه‌بندی کلید واژگان , کمک به تحقیقات کلیدی , شناسایی فرصت‌های seo در صفحه و خارج از صفحه و بسیاری دیگر از وظایف سئو را دنبال می‌کنند.
  5. رسانه‌های اجتماعی - اغلب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر سئو ندارند , اما می‌توانند ابزار خوبی برای ایجاد ارتباط با دیگر webmasters و ایجاد روابطی باشند که می‌توانند منجر به ایجاد ارتباط بین ساختمان و فرصت‌های ارسال مهمان شوند .

در ادامه مطالب بیشتری در باره سئو در سایت جام ارژنگ ارائه خواهیم داد.

جام ارژنگ

مجری تبلیغات ، طراحی سایت ، سئو ، تبلیغات اینستاگرام ، تبلیغات تلگرام ، تبلیغات گوگل

ارسال پیامک