مدیریت سئو

مدیریت بهینه سازی موتور جستجو (سئو) عمل نظارت بر استراتژی سئوی کسب و کار شما و مدیریت حضور شما در موتور جستجو است. این شامل به‌روز ماندن در مورد بهترین شیوه‌ها و روندهای سئو، بهینه‌سازی منظم وب‌سایت خود برای سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رقبا، تجزیه و تحلیل داده‌های سئو سایت شما و موارد دیگر است.

آیا می دانستید که بیش از 50 درصد از ترافیک وب سایت توسط جستجوی ارگانیک هدایت می شود؟ به همین دلیل است که کسب‌وکارهای بیشتری برای افزایش حضور، کسب‌وکار و مهم‌تر از همه درآمد خود در موتورهای جستجو، بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) و مدیریت سئو تاکید بیشتری دارند .

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی بسیار موثر برای جذب سرنخ های مرتبط و با تبدیل بالا از مشتریانی است که فعالانه به دنبال کالاها یا خدمات در یک وب سایت هستند.

سئو از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو برای ایجاد ارگانیک ترافیک وب سایت و ارائه یک منبع پایدار و طولانی مدت از سرنخ ها استفاده می کند که می تواند برای هدایت اهداف تجاری و ایجاد آگاهی کلی از برند مورد استفاده قرار گیرد.

چه بخواهید آن را در داخل خود نگه دارید یا به یک آژانس سئو برون سپاری کنید، مدیریت سئو نقش مهمی در ایجاد یک تجارت آنلاین دارد. برای درک نقش مدیریت بهینه‌سازی موتورهای جستجو و اینکه چگونه می‌توان از این خدمات برای بهبود دید آنلاین شما استفاده کرد،

چهار رکن مهم سئو

سئو، همچنین به عنوان بهینه سازی موتور جستجو شناخته می شود، دید شما را در صفحات نتایج موتور جستجوی مرتبط (SERP) در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ بهبود می بخشد. از چتری از استراتژی ها و تکنیک ها برای افزایش دید شما استفاده می کند که می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شود.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو نوعی بازاریابی دیجیتال است که برای بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک یک وب سایت طراحی شده است به طوری که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو ظاهر می شود. به طور معمول، بهینه سازی موتورهای جستجو بر روی چهار رکن سئو تمرکز دارد:

1. سئوی درون سایت
2. محتوا
3. سئوی خارج از سایت
4. سئو فنی

مدیریت سئو چیست؟


مدیریت سئو می تواند به مدیریت شرکت شما یا آژانس شما در مورد استراتژی سئو شما اشاره داشته باشد.

به عنوان بخشی از مدیریت سئو، تیم یا آژانس شما استراتژی شما را برای به حداکثر رساندن نتایج و دستیابی به اهداف بازاریابی، فروش و کسب و کار خود توسعه، رهبری و اصلاح می کند.

اگر با یک آژانس شریک هستید، کسب و کار شما ممکن است با یک آژانس تخصصی، مانند یک شرکت محلی سئو یا آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل، قرارداد امضا کند .

از آنجایی که بسیاری از بخش‌های بازاریابی داخلی مسئولیت‌های متعددی را بر عهده دارند و پیشینه‌ای در زمینه سئو ندارند، معمولاً کسب‌وکارها روی خدمات مدیریت حرفه‌ای سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند.
 

سئو چگونه کار میکند

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) فرآیند بهینه سازی محتوای وب سایت شماست، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای شما را با عبارات یا کلمات کلیدی خاص مرتبط می کنند. هدف سئو در نهایت افزایش دید در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک (غیر پولی)، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و تضمین تجربه کاربری یکپارچه تر است.

در تئوری عالی به نظر می رسد. اما در واقع چگونه کار می کند و چه مراحلی را باید در هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود انجام دهید؟

اساساً موتورهای جستجو از یک سری محاسبات یا پیش بینی ها به نام الگوریتم برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند. این الگوریتم ها عواملی مانند کیفیت محتوا، بک لینک ها، سرعت بارگذاری سایت و موارد دیگر را در نظر می گیرند. با در نظر گرفتن این عوامل در تولید محتوای خود، اساساً به موتورهای جستجو می گویید که سایت شما برای کلمات کلیدی خاص شایسته رتبه های برتر است.
 

مدیریت سئو چه هدفی دارد؟

 
مدیریت سئو به پیاده‌سازی استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو در سایت و خارج از سایت اشاره دارد که بر روی دید جستجوی ارگانیک یک وب‌سایت تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، مدیریت سئو توسط آژانس یا مشاوری انجام می‌شود که وظیفه آن پیروی از بهترین دستورالعمل‌ها، ارائه استراتژی‌های سئو ایمن و پایدار و اجرای تغییراتی است که با آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم جستجو مطابقت دارد.

در برخی موارد، سئو توسط یک تیم بازاریابی داخلی انجام می شود. با این حال، با توجه به مهارت ها و دانش تخصصی که سئو به آن نیاز دارد، این کار اغلب به یک شرکت خارجی با کارکنان متخصص، دانش و ابزارهای لازم برون سپاری می شود. جدیدترین داده ها حاکی از آن است که حدود 54 درصد از شرکت ها برای خدمات مدیریت سئو مستمر به یک مشاور داخلی یا خارجی پول می دهند .
 

مدیریت بهبود رتبه بندی سئو

 

بهبود رتبه بندی ارگانیک شما و مبارزه برای رسیدن به بالای رتبه بندی جستجوی گوگل نیازمند یک رویکرد کل نگر است. در سافاری دیجیتال، ما یک رویکرد هشت مرحله‌ای تکرارپذیر و اثبات‌شده برای خدمات مدیریت سئو را در پیش می‌گیریم که بر عوامل درون سایت و خارج از سایت تمرکز می‌کند که وب‌سایت را قادر می‌سازد تا در بالای نتایج جستجو قرار گیرد.

 محتوا قلب هر استراتژی سئو است. به هر حال، این چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند و موتورهای جستجو چه چیزی را تفسیر می کنند. وقتی صحبت از ایجاد محتوای با کیفیت بالا می شود که کاربران روی آن کلیک می کنند، باید در نظر بگیرید:

عمق: محتوای شما باید به اندازه کافی طولانی و دقیق باشد تا آموزنده باشد و برای خوانندگان ارزش بیافزاید.
اصالت: این امر مستلزم آن است که به جای بازیافت ایده های رقبا، چیز جدیدی به مکالمه اضافه کنید.
ارتباط: پست‌های وبلاگ شما باید به سؤالات جستجوی محبوب در صنعت شما پاسخ دهد و دقیقاً با هدف کاربر مطابقت داشته باشد.
فراوانی: کسب‌وکارهایی که بر رتبه‌بندی جستجو تسلط دارند، می‌دانند که باید محتوای قدیمی‌تر را اغلب منتشر کنید و مرتباً به‌روزرسانی کنید.
چند رسانه ای: شامل مواردی مانند تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک ها برای افزایش درک خواننده و تشویق به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی است.